in English

Nu söker vi dig som är en driven och nyfiken säljare som brinner för att bygga långsiktiga relationer med våra kunder inom processindustrin. Du erbjuds en tjänst där du kommer att vara distriktsansvarig säljare och kommer att få arbeta med en av marknadens starkaste produktportföljer inom området.

Arbetsuppgifter

I rollen som teknisk säljare kommer du att ansvara för våra produktområden processinstrument och industriventiler. Till din hjälp har du produktspecialister, innesäljarfunktion och en serviceavdelning som supportar dig och ditt distrikt. Du kommer att bearbeta nya och befintliga kunder som är verksamma inom processindustrin och driver försäljningsprocessen från initiering och offertarbete till avslut. Du utför tekniska behovsanalyser, presenterar och bistår kunden med rådgivning kring våra produkter. 

Distriktet är Stockholm med omnejd och du kommer att utgå från ett hemmakontor. 

 

”Jag har jobbat med försäljning i hela mitt liv. Det som lockade mig till att jobba på Fagerberg var variationen på kunder samt att jag gillar teknik. Nu har jag jobbat här sedan 2008.

Mitt arbete är flexibelt. Frihet under ansvar. Jag jobbar tätt ihop med mina kollegor i mitt team och vi hjälper varandra där det behövs. Det är bra sammanhållning och trevliga kollegor. Man jobbar självständigt men bollar frågor och idéer med varandra. Vi gör en del kundbesök gemensamt och det är variationen som gör jobbet stimulerande.”
– Peter Brun, försäljningsansvarig industriventiler södra Norrland.

Din profil

För att lyckas i rollen som teknisk säljare tror vi att du har tidigare erfarenhet från att jobba med teknisk försäljning inom industrin. Du är bekväm med att självständigt driva på ditt arbete där du proaktivt vårdar och utvecklar din kundstock. Som person är du resultatinriktad och har ett sinne för nya affärsmöjligheter. Du är lyhörd, social, brinner för att skapa långsiktiga relationer och är bekväm med att röra dig i olika miljöer. Vidare ser vi att du är kommunikativ, en lagspelare och kan bygga starka nätverk såväl internt som externt. Du har en förmåga att se helheten och trivs i en roll där du är ute på fältet och möter kunden. 

  • Relevant teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
  • Tidigare erfarenhet av teknisk försäljning inom industrin
  • Produktkunskap inom processinstrument och ventiler är meriterande, likaså kunskap kring automation och styr- och reglerteknik
  • Flytande svenska i tal och skrift
  • Körkort är ett krav
Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Petersson, 0702–501429 och Maria Ahlén, 0708–490288 på Intenso Teknikrekrytering.

Skicka in din ansökan via ansökningssidan här.
Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. 

Välkommen med din ansökan!

 

 

Har du ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av innesälj? Vill du vara en del av ett innovativt företag inom ventiler och instrument för processindustrin som genomsyras av en entreprenöriell företagskultur och stark teamkänsla? Är mixen av kundkontakt, teknik och försäljning något för dig? Fagerberg erbjuder goda arbetsvillkor, bra förmåner och framtida utvecklingsmöjligheter! Varmt välkommen med din ansökan!

Fagerberg befinner sig på en spännande tillväxtresa. Huvudkontoret finns i Göteborg, dit man nu söker en strukturerad, driven och kommunikativ medarbetare till sitt team för tjänsten som teknisk innesäljare. Tillsammans med ett team är du med och skapar möjligheter och stöttar kund att effektivisera sin tillverkningsprocess och få den så effektiv som möjligt.

Fagerberg förser svensk industri med senaste tekniken för avancerad kontroll, styrning och mätning av flöden och har funnits i hela 125 år. Fagerberg erbjuder idag Nordens största samlade sortiment av ventiler och instrument samt manöverdon, tryckavsäkring och explosionsskydd till bland annat papper och massa-, kemi-, energi-, gruv och läkemedelsindustrin. Fagerberg Akademien erbjuder även kvalificerade grund-, fördjupnings- och specialistutbildningar för både kunder och interna deltagare.

Är du redo att ta dig an en ny utmaning och vara med på denna resa?

Fagerberg erbjuder:

  • Goda möjligheter att växa och utvecklas inom ett företag som gör världens bästa processteknik enkel och tillgänglig för sina kunder.
  • En dedikerad chef samt kollegor som stöttar dig i din start och utveckling.
  • Möjlighet att utvecklas genom interna och externa utbildningar inom produktinformation och personligt ledarskap.
  • En utmanade och spännande roll som ger dig en inblick i och erbjuder dig utveckling inom teknisk kunskap.
  • Möjligheter för dig att växa professionellt in i en roll med utökade ansvarsområden och flera karriärmöjligheter.
  • En gedigen introduktion med interna produktutbildningar och mentorskap.
Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta brett med administrativa arbetsuppgifter och supporta distriktets kunder samt Fagerbergs utesäljare som befinner sig runt om i Sverige. Det kan exempelvis vara frågor gällande prisuppgifter, anbud, leveranstider, orderhantering. Detta så att utesäljaren får den nödvändiga support som krävs för att säkerställa nöjda kunder och ett fortsatt orderinflöde.

Du kommer bland annat att arbeta med:

  • Handlägga kundorder, skicka beställningar till leverantörer, godkänna ordererkännanden och kontrollera priser, leveranstider, produkter och teknisk dokumentation.
  • Utarbeta anbud som tekniskt motsvarar kundens krav med rätt produkt på rätt applikation.
  • Vid behov och överenskommelse med chefen agera som projektledare, och ansvara för att projektmöte hålles med relevanta deltagare.
  • Att löpande bevaka kundorder och leverantörsbeställningar enligt gällande rutinbeskrivning.
  • Kommunicera med utesäljarna och övriga inblandade. Svara för att fastställda prisnivåer, rabatter, försäljningsvillkor samt kundregister upprätthålles med ständiga uppgraderingar.
  • Supporta kunder via telefon.
Vi söker dig som
  • Besitter ett tekniskt intresse, exemplifiera gärna detta i din ansökan.
  • Har en fullständig gymnasieutbildning, meriterande om den är tekniskt inriktad.
  • Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av en tidigare teknik- och säljinriktad roll.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
  • Har goda kunskaper i Officepaketet.

Det är meriterande om du har:

  • Någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik/automation.
  • Arbetat i något affärssystem – gärna Navision/Business central.
  • Tidigare erfarenhet av CRM-systemet Lime.

Som person är du:

  • Strukturerad
  • Kommunikativ
  • Serviceinriktad
  • Har en god samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning
  • Placering: Västra Frölunda

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Välkommen med din ansökan via ansökningssidan här.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kul!
Då fyller du i  formuläret samt bifogar CV samt eventuellt personligt brev.

Finns det ingen tjänst ute som passar dig? Då kan du skicka in en spontanansökan!

  • Max. file size: 128 MB.
    BIFOGA CV.