in English

Vi söker dig som tycker det är kul med teknik och trivs med ett mångsidigt och omväxlande arbete samt gillar att arbeta självständigt. Arbetet innebär främst montage av kundanpassade lösningar i vår verkstad i Göteborg, men du kommer även att åka ut till kunder och utföra service och felsökning på plats.

Vi ser gärna att du har:

  • B-Körkort
  • 5-10 års erfarenhet inom arbete på industrin, t ex inom kraft/värme, olja, eller papper/massa.
  • Färdigheter i el (främst svagström) samt grundläggande förståelse för el-scheman är meriterande.
  • Erfarenhet av mekanik och automation är meriterande.

Om Fagerberg

På Fagerberg får du chansen att arbeta i ett väletablerat företag som förser svensk processindustri med ventiler och mätinstrument. Som ny i rollen får du en gedigen introduktion i form av intern utbildning i Fagerbergs produkter och system. Du får en arbetsplats som har tydliga värderingar och gemensamma målsättningar, vilket bidrar till en bra gemenskap och en härlig team-känsla. Vi värdesätter individen och trivsel står alltid högt på agendan. Du kommer ha frihet under ansvar och goda förmåner.

Låter det som en tjänst för dig och vill veta mer? Kontakta Niklas Munkby niklas.munkby@fagerberg.se

 

Övrig information
Start:
Enligt överenskommelse
Plats: Klangfärgsgatan 25-27, Västra frölunda/Göteborg
Omfattning: Heltid
Lön: Fast lön
Sista ansökningsdag: 2021-08-31

Kontaktuppgifter
Niklas Munkby niklas.munkby@fagerberg.se

Ansökan
Du söker tjänsten genom att bifoga CV via formuläret nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.

Information om hur vi kan komma att behandla dina personuppgifter hittar du  här i vår Integritetspolicy för rekrytering.

    Kul! Finns det ingen tjänst ute som passar dig? Då kan du skicka in en spontanansökan!

    • Max filstorlek: 1 GB.
      BIFOGA CV.

    Teknisk innesäljare med offert- och orderansvar  till instrumentavdelningen på Fagerberg!

    Vi söker nu dig som har tidigare arbetslivserfarenhet som innesäljare eller liknande tjänst. Vill du ha mixen av kundkontakt, teknik och försäljning så är detta rätt roll för dig! Fagerberg erbjuder goda arbetsvillkor, en öppen företagskultur, bra förmåner och framtida utvecklingsmöjligheter. Om det låter som något för dig, läs mer och skicka in din ansökan redan idag.

    Om tjänsten
    På Fagerberg får du chansen att arbeta i ett väletablerat företag som förser svensk processindustri med mätinstrument och ventiler. Som ny i rollen får du en gedigen introduktion i form av intern utbildning i Fagerbergs produkter och system samt att du kommer att få skugga en mer erfaren kollega i ditt team. För rätt person finns också utvecklingsmöjligheter genom att addera ansvarsområden i tjänsten.

    Vad som utmärker Fagerberg som arbetsplats är tydliga värderingar och gemensamma målsättningar vilket bidrar till en bra gemenskap och en härlig team-känsla. De värdesätter individen och trivsel står alltid högt på agendan. På Fagerberg har du frihet under ansvar och goda förmåner som bidrar till ett bra arbetsklimat. Hela avdelningen sitter i egna rum på gemensamt våningsplan och du kommer ha nära kontakt med våra utesäljare och produktspecialister, men också övriga avdelningar som produktion, logistik, inköp etc.

    Arbetsuppgifter
    Du kommer att arbeta brett med administrativa arbetsuppgifter och supportera distriktets kunder och Fagerbergs utesäljare som befinner sig runt om i Sverige. Det kan exempelvis vara frågor gällande prisuppgifter, anbud, leveranstider, orderhantering m.m. Detta så att utesäljaren får den nödvändiga support som krävs för att säkerställa nöjda kunder och ett fortsatt orderinflöde.

    Du kommer bland annat att arbeta med:

    • Handlägga kundorder, skicka beställningar till leverantörer, godkänna ordererkännanden och kontrollera priser, leveranstider, produkter och teknisk dokumentation m.m.
    • Mot kunder utarbeta anbud som tekniskt motsvarar kundens krav med rätt produkt på rätt applikation.
    • Vid behov och överenskommelse med chefen agera som projektledare, och ansvara för att projektmöte hålles med relevanta deltagare.
    • Att löpande bevaka kundorder och leverantörsbeställningar enligt gällande rutinbeskrivning.
    • Kommunicera med utesäljarna och övriga inblandade och svara för att fastställda prisnivåer, rabatter, försäljningsvillkor samt kundregister upprätthålles med ständiga uppgraderingar.
    • Supporta kunder via telefon.

    Vi söker dig som:

    • Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av en tidigare liknande roll.
    • Har en fullständig gymnasieutbildning, meriterande om den är tekniskt inriktad.
    • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
    • Har goda kunskaper i Officepaketet
    • Besitter ett tekniskt intresse.

    Det är meriterande om du har:

    • Någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik/automation.
    • Arbetat i något affärssystem.

    Som person är du:

    • Strukturerad
    • Kommunikativ
    • Serviceinriktad
    • Har en god samarbetsförmåga

    Övrig information
    Start: Enligt överenskommelse.
    Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
    Lön: Marknadsmässig.
    Placering: Klangfärgsgatan 25-27, 426 52 Västra Frölunda.

    Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
    Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Fagerbergs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

    Har du frågor om tjänsten?
    Philip Arcangioli eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbgj01@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 15055991

    Ansök här!

    För den här tjänsten har vi tagit hjälp av ett rekryteringsföretag. Rekryteringsföretaget är ansvarigt för den allra största delen av rekryteringsprocessen, dvs. tar emot alla ansökningar, gör urval, genomför intervjuer, tar fram slutkandidater m.m. Skickar du in din ansökan till rekryteringsföretaget så är det rekryteringsföretaget som är ansvarigt för sin hanteringen av dina personuppgifter, men eftersom dina ansökningshandlingar kan komma att skickas vidare till oss vill vi att du redan nu även ska få reda på hur vi i så fall kommer att hantera dina personuppgifter. Information om hur vi kan komma att behandla dina personuppgifter hittar du  här i vår Integritetspolicy för rekrytering.

      Har du erfarenhet av lager, hög arbetsmoral och letar efter en spännande och omväxlande roll med stort eget ansvar? Nu har du chansen att ta ansvaret för lagret samt jobba sida vid sida med dina kollegor. Fagerberg planerar även att genomgå en digital förändringsresa och söker dig som kan driva det operativa samt strategiska arbetet. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

      Om tjänsten
      På Fagerberg får du chansen att arbeta i ett väletablerat företag som förser svensk processindustri med mätinstrument och ventiler. Som ny i rollen får du en gedigen introduktion i form av intern utbildning i Fagerbergs system samt andra områden som ledarskap, HR, ekonomi och sälj.

      Vad som utmärker Fagerberg som arbetsplats är tydliga värderingar och gemensamma målsättningar vilket bidrar till en bra gemenskap och en härlig teamkänsla. De värdesätter individen och trivsel står alltid högt på agendan. På Fagerberg har du frihet under ansvar och goda förmåner som bidrar till ett bra arbetsklimat. Tillsammans med teamet på tre personer förväntas du sprida positiv energi och glädje på arbetet.

      Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work däremot anställs du direkt hos Fagerberg.

      Arbetsuppgifter
      Som operativt lageransvarig på Fagerberg ansvarar du för hela leveransflödet från godsmottagning till slutleverans till kund. Du förväntas leda arbetet såväl strategiskt som operativt tillsammans med teamet på tre kollegor. Som ledare är du närvarande i det dagliga arbetet och har förmågan att engagera dina teammedlemmar att arbeta för att nå organisationens gemensamma mål.

      Du kommer till exempel att arbeta med:

      • Hantera den dagliga verksamheten på lagret och delta aktivt i arbetet med godsmottagning, packning och utleverans.
      • Säkerställa struktur och ordning på lager.
      • Genomföra inventeringar och saldokontroller.
      • Inköp av diverse emballage och förbrukningsmaterial.
      • Driva förändringsarbetet och skapa strategier samt planer för digitaliseringsprocessen.
      • Utveckla effektiva processer och arbetsrutiner.
      • Leda, motivera och engagera medarbetare.

      Vi söker dig som:

      • Har minst 1 års erfarenhet av lagerhantering.
      • Har god datorvana och snabbt kan sätta dig in i nya affärssystem.
      • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
      • Truckkort.
      • B-körkort.

      Det är meriterande om du har:

      • Någon form av utbildning inom lager, logistik eller teknik.
      • Arbetat på ett modernt lager.
      • Arbetat i något affärssystem.

      För den här tjänsten värdesätter vi dina personliga egenskaper och söker efter dig som är handlingskraftig, strukturerad och trivs med att arbeta operativt. Då du kommer få vara en del av en spännande förändringsresa ser vi gärna att du har ett effektivitetsfokus och har ett innovativt tänk. Utöver det trivs du med att arbeta i lag och har en god samarbetsförmåga.

      Övrig information
      Star
      t: Enligt överenskommelse.
      Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
      Lön: Marknadsmässig.
      Placering: Klangfärgsgatan 25-27, 426 52 Västra Frölunda.

      Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
      Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Fagerbergs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

      Har du frågor om tjänsten?
      Philip Arcangioli eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbgj01@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 15056716

      Ansök här!

      För den här tjänsten har vi tagit hjälp av ett rekryteringsföretag. Rekryteringsföretaget är ansvarigt för den allra största delen av rekryteringsprocessen, dvs. tar emot alla ansökningar, gör urval, genomför intervjuer, tar fram slutkandidater m.m. Skickar du in din ansökan till rekryteringsföretaget så är det rekryteringsföretaget som är ansvarigt för sin hanteringen av dina personuppgifter, men eftersom dina ansökningshandlingar kan komma att skickas vidare till oss vill vi att du redan nu även ska få reda på hur vi i så fall kommer att hantera dina personuppgifter. Information om hur vi kan komma att behandla dina personuppgifter hittar du  här i vår Integritetspolicy för rekrytering.